Ken je Cindy al?

Ik ben Cindy Goeseels en ik werk sinds 2018 bij Zorg Leuven. Ik ontferm me over de boekhouding van ouderenzorg en daarvoor werk ik nauw samen met de dienst facturatie en budgetbeheer. Daarnaast doe ik ook het debiteurenbeheer voor de verschillende afdelingen van Zorg Leuven, dus zowel voor kinderopvang als thuiszorg en ouderenzorg.

Wat betekent debiteurenbeheer precies?

Ik ben het eerste aanspreekpunt voor cliënten bij vragen over hun facturen. Ik doe de opvolging van binnenkomende betalingen. Bij een niet-betaling wordt er op vaste tijdstippen een herinnering gestuurd. Wanneer nadien nog geen betaling komt, kan het zijn dat we gerechtelijke stappen ondernemen. Bij betalingsmoeilijkheden probeer ik samen met de cliënt een afbetalingsplan te maken zodat de afbetaling haalbaar is.

Hoe ben je bij Zorg Leuven terechtgekomen?

Ik werkte vroeger als hoofdboekhouder bij het KMI in Ukkel, maar dat was echt wel ver van huis. ’s Morgens was ik vaak twee uur onderweg en ’s avonds was het nog langer. Op slechte dagen deed ik er soms 4 uur over om thuis te geraken. Dat vond ik op den duur niet meer haalbaar. Dan is Zorg Leuven vanuit Bekkevoort toch iets dichterbij. Bij mijn sollicitatie klikte het meteen en kon ik direct aan de slag.

"Bij mijn sollicitatie klikte het meteen en kon ik direct aan de slag."

Cindy, boekhouding

Wat geeft je het meeste voldoening in je job? 

Het is erg gevarieerd: je doet de boekhouding, maar tegelijkertijd ben je met klanten bezig. Ik vind het contact met mijn klanten erg leuk. Sommigen vinden dat misschien niet zo fijn omdat het contact soms moeilijk is. Maar ik vind het juist interessant en uitdagend. Het menselijke contact en het helpen van mensen zijn voor mij belangrijk aspecten in mijn werk. Ook met mijn collega's is het fijn samenwerken, omdat we elkaar helpen waar het nodig is.